Saturday, August 25, 2012

Bengkel NLP Untuk Remaja

Bengkel "NLP Untuk Remaja" telah diadakan di Fakulti Kejuruteraan & Alam Bina, UKM pada 25 Ogos 2012. Sebanyak 30 peserta mengikuti bengkel ini. Ia dikendalikan oleh Ir. Dr. Anuar Kasa dan Hanida Haron serta En. Mohd. Mustaqiim Asmuji dari Smart Excel Consultant yang memantau dan menyumbangkan kepakaran beliau dalam "Swish Pattern" dan "Circle of Excellence" (CoE) untuk menceriakan lagi bengkel ini.






Terima kasih diucapkan kepada semua peserta yang telah memberi partisipasi yang maksimum, kepada ibu-bapa yang memberi kepercayaan dan kerjasama untuk menjayakan bengkel ini serta jamuan hari raya di akhir bengkel, kepada pihak pentadbiran Fakulti Kejuruteraan & Alam Bina yang menyediakan segala kemudahan, kepada En. Mohd. Mustaqiim Asmuji yang memantau dan Sarah Hazimah Azhar yang menjadi pembantu fasilitator.

Semoga ilmu dan pengetahuan mengenai NLP dipaktiskan dalam kehidupan supaya mencapai kecemerlangan diri. Tahniah! kerana anda telah bergerak satu langkah ke hadapan untuk berjaya. Anda cemerlang. Anda percaya dan yakin anda cemerlang. Anda putuskan anda cemerlang. Anda lihat, anda dengar, anda rasa anda cemerlang. Setiap hari anda bersyukur, berdoa dan amalkan NLP untuk cemerlang.  















Senarai peserta dan cita-cita:

1. FARHAN NAZREEN (GURU)
2. FARHAN OSAMA LADEN (USTAZ)
3. FARHAN IZZ (DOKTOR)
4. MOHAMMAD AIMAN IRFAN (JURUTERA)
5. MUHAMMAD HAZIQ MUQRI (JURUTERA)

6. MUHAMMAD HARRIZ HAKIMI (JURUTERA)
7. AINA AMALIA (PEGUAM)
8. MIRZA AQMAR (DOKTOR)
9. MUHAMMAD ZHARIF (ACCOUNTANT)
10. AHMAD WAFI (DOKTOR)

11. MUHAMMAD ALIFF (SOUND ENGINEER)
12. MUHAMMAD AFFIQ (PENULIS)
13. MUHAMMAD ARIFF (PEGAWAI BANK)
14. MOHD AKMAL HAFIZ (PILOT)
15. NUR SYAFIQAH (PEGUAM)

16. MOHD HUZAINI (tidak hadir)
17. MUHAMMAD ZUHAIMI (CHARTERED ACCOUNTANT)
18. NUR IZZATI (SCEINTIST)
19. AYNA DAMIA (ARKITEK)
20. NURUL ATIQAH (JURUTERA)

21. IMRAN HAZIM (JURUTERA)
22. SALMA HASYIMAH (DENTIST)
23. MUHAMMAD HAZIM (JURUTERA)
24. NURUL LIYANA (SCIENTIST)
25. NURUL HANAN (DOKTOR)

26. MUHAMMAD ADAM (ULAMA)
27. FADHLI MUKMIN (AHLI PERNIAGAAN)
28. AHMAD MUAZ (AHLI PERNIAGAAN)
29. AFIQAH HANIS (PENSYARAH)
30. SARAH HAZIMAH (ZOOLOGIST)

Semua peserta pasti mencapai cita-cita, berdoalah dengan bersungguh-sungguh dan berusahalah dengan bersungguh-sungguh ke arah cita-cita itu. Guna Rapport, apply Sensori (Lihat, Dengar dan Rasa), fokus pada cita-cita (Outcome) dan Fleksibellah untuk mencapainya.

Bergembiralah, cita-cita dalam genggaman anda! Mainkan wayang dalam minda anda berkali-kali. Anda telah mencapai kejayaan itu.. anda melihat universiti, anda mendengar pengajaran di universiti, anda belajar di universiti, anda memakai jubah, anda memakai topi, anda memegang ijazah... lihat, dengar dan rasakan kegembiraan anda mencapai cita-cita itu.  "MAN JADDA WAJADA".








No comments:

Post a Comment